ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Kérjük, olvassa el alaposan Általános Szerződési Feltételeinket, hiszen rendelése leadásával elfogadja a jelen dokumentumban leírtakat!
Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, termékeinkkel vagy az Általános Szerződési Feltételekkel kapcsolatos kérdése van, az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel velünk a kapcsolatot:
Az Eladó adatai:
Cégnév: Boardpark Kft. Székhely: 1113 Budapest, Karolina út 17. Postacím: 1113 Budapest, Karolina út 17. Adószám: 12293311-2-43 Bankszámlaszám: 10700419-47420403-51100005 Cégjegyzékszám: 01-09-896342 Nyilvántartásba vevő hatóság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága Weboldal cím: store13.hu E-mail cím: info@store13.hu; info@boardpark.hu Tel: 061 466 5510 Mobilszám: +36 30 3193924
Tárhelyszolgáltató adatai:
Cégnév: Planum-Comp Kft. Székhely: 2083 Solymár, Homok u. 7. Adószám: 12845602-2-13 Cégjegyzékszám: 13-09-210188 E-mail cím: info@planumcomp.hu
Fogalmak:
Felek: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás együttesen
Fogyasztó: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró nagykorú, 18. életévét betöltött természetes személy
Fogyasztói Szerződés: szerződés, melynek egyik alanya Fogyasztónak minősül
Jótállás: a Fogyasztói Szerződés esetében a Polgári Törvénykönyv szerint
Szerződés: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás között a webshop és e-mail felhasználásával történő adásvételi szerződés megkötése
Távollévők között kötött szerződés: a szerződés tárgyát képező termék megvásárlására vagy szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés, amely a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül, távollévők közti kommunikációs eszköz alkalmazásával, távértékesítési rendszer keretein belül kerül megkötésre
Távollévők közti kommunikációs eszköz: a felek távollétében szerződési nyilatkozat megtételére alkalmas eszköz, pl. internetes hozzáférést biztosító eszköz, nyomtatvány, katalógus, telefon
Termék: webshopunk árukészletében lévő, eladásra szánt, birtokba vehető, Szerződés tárgyát képező, forgalomképes ingóság
Vállalkozás: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körében eljáró személy
Webshop: store13.hu melyen keresztül a szerződéskötés megvalósul
Vonatkozó jogszabályok:
ÁSZF hatálya és elfogadása:
A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát az Általános Szerződési Feltételek is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk a Fogyasztót és az Eladót megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, illetve szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön rendelése leadásával elfogadja cégünk Általános Szerződési Feltételeit, mely a megkötésre kerülő szerződéshez tartozik.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a fenti Vonatkozó jogszabályokra.
Szerződés nyelve és formája:
A szerződéskötés nyelve a magyar.
A szerződés a megrendelés leadásával és a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával, valamint a megrendelés – jelen ÁSZF-ben meghatározott – visszaigazolásával jön létre.
A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat a Boardpark Kft. nem iktatja, a szerződés kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre.
Árak:
Az árak forintban értendők. Áraink bruttó árak, melyek az ÁFÁ-t tartalmazzák. Fenntartjuk az árváltoztatás jogát.
A VÁSÁRLÁS MENETE
Ha a kiválasztott terméket szeretné megvásárolni a „kosárba” gombra kattintva kezdeményezheti az áru megvásárlását. Miután berakta a kosárba az Önnek tetsző termékeket, folytathatja a vásárlást. A termék mennyiségét is tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja. Az alapértelmezés szerint 1 db-ot kínálunk fel. A kosár tartalmának az összege mindig megjelenik, miután árut rakott bele.
A kosár tartalma (1. lépés):
A "kosár tartalma" ablakban minden kiválasztott termék és az aktuális végösszeg - böngészés közben is - nyomon követhető. Ez bármikor tetszés szerint módosítható, törölhető. Ha ki akarunk venni valamit a kosárból, akkor a „kosár” ablakban a „kosár tartalma” gombra kell kattintani. Ekkor a terméklistából a feleslegesnek vélt terméket a „X” (törlés) gombbal lehet eltávolítani. Ezután folytathatjuk a vásárlási lista bővítését, vagy a kassza gombra kattintva elkezdhetjük a megvásárlás folyamatát.
A vásárlás következő lépésénél, vagy a már korábbi vásárláskor használt regisztrációs adatokat adhatjuk meg a belépéshez, vagy egy új regisztrációval léphet tovább a folyamatban. Sikeres regisztráció esetén egy levelet küldünk a megadott e-mail címére, ahol egy link segítségével aktiválhatja regisztrációját. Ezek után újra a „kosár tartalma” gombra kell kattintani, majd a „kassza” gombra, és be lehet írni a belépéshez szükséges adatokat. Ennél a lépésnél még lehetőség van egy üzenetet beírni a „vásárlói megjegyzés ablakba”, ha bármi fontos kiegészítő információt is szeretne eljuttatni nekünk a teljes lebonyolítással kapcsolatban.
Rendelési adatok (2. lépés)
Számlázási és szállítási adatok megadása / módosítása
Számlázási cím, szállítási cím, melyek mind egyenként módosíthatóak, illetve új szállítási cím is hozzáadható. Fontos, hogy az e-mail cím és telefonszám pontosan legyen megadva. Pontatlan e-mail cím esetén a visszaigazoló e-mailjeinket nem fogja megkapni. A telefonszámot a futárnak kell megadnunk, hogy a kézbesítés gördülékeny legyen.
Szállítási átvételi módkiválasztása
Értelemszerűen elvégezzük a megfelelő kijelöléseket, megválasztjuk a kiszállítás módját
· GLS házhozszállítás - megrendeléstől számított 1-2 munkanap. 25.000,- Ft-os vásárlás felett a házhozszállítás ingyenes, 25.000,- Ft és az alatt 1.490,- Ft
· GLS csomagpont választás - megrendeléstől számított 1-3 munkanap 25.000,- Ft-os vásárlás felett a szállítás ingyenes, 25.000,- Ft és az alatt 1.490,- Ft
· Személyes átvétel – ingyenes, nincs szállítási költség
- Budapest XI. Karolina út 17
- Budapest VI. Király u. 48.
Fizetési mód kiválasztása
Online kártyás fizetés a CIB Bank platformján keresztül. Az online bankkártyás fizetések a CIB Bank rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó CIB Bank Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény.
Utánvétes fizetés: Szállítói partnerünk, a GLS futárjainál utánvétes fizetés esetén a csomag kézbesítésekor készpénzben illetve bankkártyával is fizethet.
Rendelés elküldése (3. lépés)
Itt egy áttekintést kapunk az általunk kosárba helyezett termékekről, azok összértékéről, illetve a megadott számlázási és szállítási adatokról. Ha az adatbevitel során tévesen adtunk meg valamely adatot, akkor a „vissza” gombbal változtathatunk rendelésünkön. Ha a bevitt adatok megfelelőek, akkor a „szolgáltatási feltételek elfogadása” után, a „megrendelem” gombbal véglegesíthetjük a rendelést.
A megrendelésről egy automatikus levél fog érkezni a megadott e-mail címre, ami igazolja a rendelés leadásának sikerét, tényét. Ezt követően egy újabb levelet fogunk küldeni, mely egy igazolás arra, hogy a megrendelt termékek ténylegesen is szerepelnek-e a készletünkön.
A megrendelés, mint fogyasztói ajánlat és az automatikus választ követő második levelünk együttesen minősül létrejött szerződésnek.
Ha rendelésétől számítva 24 órán belül nem kap automatikus visszaigazolást e-mailben, kérjük, jelezze felénk, hiszen előfordulhat technikai probléma, elképzelhető, hogy emiatt nem érkezett meg rendszerünkbe rendelése.
Teljesítési határidő:
A teljesítési határidő a megrendelés visszaigazolásától számítva 2-4 munkanap. Az ezen határidőtől való eltérést e-mailben jelezzük.
Tekintettel arra, hogy internetes áruházunk és a Store13 üzlet raktárkészlete ugyanaz, előfordulhat együttes eladás okán, hogy a megrendelt terméket nem tudjuk leszállítani. Ezért felelősséget nem vállalunk, de az esetlegesen felmerült problémát igyekszünk a Vásárló megelégedésére orvosolni!
Jogfenntartás és kikötés:
Ha korábban rendelt tőlünk terméket, de azt kiszállításkor nem vette át (kivéve azon esetet, melyben elállási jogával élt), illetve a csomag „Nem kereste” jelzéssel visszajött hozzánk, csak abban az esetben vállaljuk újbóli megrendelés teljesítését, amennyiben a még nem teljesített vételárat és a szállítási költséget előre kifizeti.
ÁRUCSERE
Ha a rendelt termék(ek) esetlegesen nem megfelelő, nem megfelelő a méret, vagy mást kapott, mint amire számított, van lehetőség a cserére. Ez a lehetőség értelemszerűen további költséget jelent. Ha a probléma esetlegesen a mi figyelmetlenségünkből adódott, akkor ez a költséget természetesen minket terhel, ha viszont a probléma vevői figyelmetlenségéből adódott, akkor a plusz költség a Vevőt terheli. Ez esetben a cserecsomag kipostázásának díját ki kell fizetni, ami 1.490,- Ft.
A kicserélésre váró terméket (termékeket) vissza kell csomagolni a szállító dobozába a hivatalos papírokkal együtt (szállító, számla), és megfelelően le kell ragasztani. A már helyes terméket elküldjük, és az érkező futár kezébe kell adni a hozzánk visszaküldendő csomagot. Ha ez a költség a megbeszélés után egyértelműen a Vásárlót terheli, akkor a másodjára kiküldött csomag után a szállítási költséget át kell adni a futárnak az esetleges különbözeti összeggel együtt, ami a számlán szerepel. xxx
ELÁLLÁSI JOG
Webáruházunk szolgáltatásai terén etikusan, törvényesen, a Vásárlók érdekeit szem előtt tartva jár el.
Ön a szerződéstől a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben foglaltak szerint 14 napon belül indokolás nélkül jogosult elállni. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
A store13.hu a jogszabály által megszabott 14 napos határidő helyett 21 napos elállási jogot, azaz pénz visszafizetési garanciát vállal.
Az elállási/felmondási határidő:
Tájékoztatjuk, hogy elállási jogát a Szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is jogosult gyakorolni.
Amennyiben elállási/felmondási jogával kíván élni, elállási/felmondási szándékát tartalmazó, egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
Boardpark Kft. 1113 Budapest, Karolina út 17/B. info@store13.hu telefonszám: +36 478 1540 Hétfő-Szombat 9:00 és 17:00 között
Ebből a célból Ön felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. - MINTA LETÖLTÉSE
Ön határidőben gyakorolja az elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát, azaz ilyen nyilatkozatát elegendő 21 napon belül elküldeni.
Az elállás/felmondás joghatása kapcsán tájékoztatjuk, ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült közvetlen költségeket Ön viseli. Önt ezen felül egyéb költség nem terheli. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Elállás/felmondás esetén a Terméket Ön köteles indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
A fogyasztói tájékoztató ezen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján, illetve annak 3. számú melléklete alkalmazásával készült.
KELLÉKSZAVATOSSÁG
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Boardpark Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Boardpark Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
TERMÉKSZAVATOSSÁG:
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
JÓTÁLLÁS
Hibás teljesítés esetén 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Boardpark Kft. jótállásra köteles e jogszabályban meghatározott termékek kapcsán.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama az eladási ártól függően:
Ezen határidők elmulasztása jogvesztéssel jár az alábbi kivétellel: a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállás elévülési idejébe a kijavítási időnek az a része nem számít bele, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolog kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
A fogyasztó a jótállásból eredő kijavítás iránti igényét a választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén vagy fióktelepén is érvényesítheti.
A jótállás időtartamának kezdete az alábbiak szerint alakul:
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
A fogyasztó a jótállás keretébe tartozó hiba esetén – elsősorban – választása szerint kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
Amennyiben a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Amennyiben a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A jótállási jog érvényesítése során törekednie kell a vállalkozásnak arra, hogy a javítást/cserét 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Ha a jogszabály szerinti jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozó köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, vállalkozó köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha jogszabály szerinti jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A kijavítás során a fogyasztási cikkbe új alkatrész kerülhet beépítésre.
A Ptk. 6:173.§ (2) bekezdése alapján a jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat, ideértve különösen a Ptk. és a 373/2021.(VI.30.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az kellékszavatosságra és a termékszavatosságra meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
PANASZKEZELÉS
A Fogyasztó a Terméket, illetőleg tevékenységünket illető kifogásait a következő elérhetőségeinken keresztül juttathatja el hozzánk:
A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben szóban is közölheti panaszát. A panasz vonatkozhat az Eladó részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely a termék forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.
A szóbeli panaszt cégünk haladéktalanul kivizsgálja és a lehetőségeknek megfelelően megoldja. Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek másolati példányát eljuttatjuk a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt cégünk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja.
Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
Az Eladó a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint az Eladó Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.
Abban az esetben, ha az Eladó és a Fogyasztó közti jogvita tárgyalások útján sem rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:
Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:
A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás:
A Fogyasztó polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető Testületi eljárás:
Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testületi eljárásban az Eladót együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján az Eladó köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.
Ha az Eladó székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyén kívül található, az Eladó együttműködési kötelezettsége a fogyasztói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben az Eladó a fenti együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget, a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő magatartásakor kötelező bírságkiszabás van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.
A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy annak másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó.
Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.
További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu
Budapesti Békéltető Testület
Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, Fogyasztói regisztrációt követően, az oldalon található kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online vásárlással kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági korlátok nélküli Fogyasztói jogérvényesítésnek.
Ön panaszt tehet az online vásárolt termékkel/szolgáltatással kapcsolatban.
Önnek és az Ön által bepanaszolt cégnek lehetősége van ezen az online vitarendezési platformon együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz kezelésével.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: webgate.ec.europe.eu
EGYEBEK
Szerzői jogok:
Jelen weboldal tartalma szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1) bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a weboldalunkon található képek, szövegek engedély nélküli használata, továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata, ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról, valamint adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés feltüntetése mellett.
Részleges érvénytelenség és magatartási kódex:
Abban az esetben, ha az Általános Szerződési Feltételek egy pontja jogilag hiányos/hatálytalan lenne, arra a részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A szerződés többi része továbbra is érvényes.
A Boardpark Kft. semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért:
A megrendelés folyamata során, a rendelés megerősítése előtt adott a lehetőség a megadott adatok módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok pontosságáért felelősséget nem vállalunk. Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát és a szállítási címként megjelölt címre kézbesítjük a terméke(ke)t. Rendelése leadásával Ön tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön által hibásan megadott adatokból eredő károkat, költségeket Önre hárítani. A hibás adatbevitel miatt meghiúsult teljesítésért felelősséget nem vállalunk.
Abban az esetben, ha a visszaigazoló e-mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg, kérjük, haladéktalanul, 24 órán belül jelezze felénk.