Sokan nem tudjátok és persze nem is feltétlenül kell, hogy tudjátok, de a téli szezon egy üzlet számára nem csupán a termékek értékesítéséről, kölcsönzéséről, és szervizeléséről szól. A szezon eleji izgalom, a karácsonyi ajándékozás, a januári sulis táborok, a februári előre lefoglalt utazások, valamint a szezonvégi hosszúhétvégés párducugrások azok, amiket egy snowboardos érzékel a télből.
Double Deck..
..., még ezt is kipróbáltuk!
Nálunk az üzletben egy kicsit más a helyzet, hiszen az október végén megérkező snowboard-láz extra nyomást helyez a boltra, és ezalatt nem csak az ugrásszerűen megnövekedett érdeklődést értjük. Hiszen az, hogy mi tanácsot tudjunk adni a felszerelés kiválasztásához és minden igényt kielégítve tudjunk kiszolgálni a számotokra legmegfelelőbb termékekből, komoly felkészültséget és előrelátást követel meg mind a márkák, mind az újítások, trendek, technológiák terén.
Erre természetesen vannak a megszokott, cégek által kiadott katalógusok, online meetingek, naponta érkező elektronikus levelek, amelyek jó alaposan előre vetítik, illetve részletezik, hogy épp melyik gyártó rukkol elő jövőre a legújabb titkos NASA-technológiával.
Szinte mindenki itt volt!
Aki már évtizedek óta benne él a téli körforgásban az tudja, hogy ezek az információk segítenek egy tisztább képet alkotni az új felszerelésekről és persze jól összefoglalják a technikai újítások garmadáját is, de ami a legfontosabb – és tulajdonképpen erre építettük fel a vállalkozást – az a snowboardozás szeretete. Egy fantázianévvel ellátott technológia, egy skálázott grafikonon ábrázolt deszkakeménység vagy egy színes ábrán tetszelgő páraáteresztő membrán, mit sem ér a havon eltöltött időhöz képest.
(Itt jogosan merül fel a kérdés bennetek, hogy ha valaki a téli szezonban egy boltban dolgozik főállásban Budapesten, mikor van havon. Jogos. Volt idő mikor a cég életében sem volt semmi sem fontosabb a hegyeknél. Többen a csapatból a 80-as évek vége, 90-es évek eleje óta csúsznak és szemmel kísérik a snowboard sport fejlődését.)
Másztunk is, hogy a freeride deszkákat leteszteljük!
A tesztelő alapcsapat!
Ezzel szerencsére tisztában van egy müncheni csapat is, akik már több mint tíz éve szerveznek tesztet Európa snowboard kereskedői számára. A három napos rendezvény célja, hogy a szakmabeliek napközben havon kipróbálhassák, majd az esti összejövetelen megvitathassák a jövő évi újításokat, újdonságokat. Persze mondanunk sem kell, hogy a január végi időjárás kimondottan kedvezett az osztrák régióknak, így mi sem tudtunk nemet mondani az invitálásra és porhóra.
Elképesztő környezet fogadott minket megérkezésünkkor. Nem csak a habos-babos háztetők, a porcukros hegycsúcsok, hanem a kis tiroli település varázsa is nyomban magával ragadott minket. Több mint 50 snowboardos márka és több mint 1000 kereskedő vett részt az összejövetelen. Le sem lehet írni azt az energiát, amit egy ilyen közeg képes generálni. Végre nem a végtelen táblázatoké és az unalmas prezentációké volt a főszerep, hanem a hegyek, a szűzhó és a snowboardozás került előtérbe.
Így volt időnk új gyártók termékeit kipróbálni, vagy éppen régi partnerek fejlesztéseit tesztelni.
Szuper körülmények
Megvitattuk a tapasztalatainkat a többi szakmabelivel és levontuk a következtetéseket az új termékekkel kapcsolatban. Új partneri kapcsolatok születtek, a meglévőket pedig szorosabbra fűztük. Mindezt 2000 méter felett, derékig szűzhóban! Mi már látjuk/láttuk a következő szezon termékeit és már értjük is, ezzel együtt pedig alig várjuk, hogy hamarosan Nektek, vásárlóknak is bemutathassuk a jövő évi izgalmas újdonságokat, melyek új márkák és eddig hazánkban még sosem látott fejlesztések formájában érkeznek a Store13-ba!
SNOWBOARD FELSZERELÉS STORE 13-BAN